hlavní jídlak zakousnutís masemsaláty a lehká jídla

Kuřecí salát s avokádem, rukolou a zrním

zveřejněno uživatelem Zdena Duben 1, 2017 0 komentářů

Tohle byla zábavná cesta za salátem k večeři. Ale popravdě by to byl i super oběd, na večeři toho možná bylo až dost. Byla jsem sama doma, tak jsem si řekla, že vařit nebudu. Koupila jsem si avokádo, to můžu kdykoli. Nejčastěji si děláme guacamole v různých obměnách. Ale chtěla jsem zkusit nějaký ten supersalát, kterých je dnes plný internet. Musím říct, že se mi obložené, všemi barvami hrající talíře s nejrůznějšími fit saláty líbí. Nijak moc jsem se nezabývala proporcionálním složením toho mého, ale pracovala jsem s tím, co bylo v lednici. Výsledek byl ovšem skvělý, moc jsem si pochutnala. Tak vám sem ten svůj zelený talíř dám pro inspiraci. Kdyby se vám nechtělo nic vymýšlet, tak si tenhle kuřecí salát s avokádem, rukolou a zrním zkuste připravit. Porce je pro jednoho, ale jídla je až dost, když trochu přidáte, budete mít lehčí verzi pro 2.

Potřebujete:

  •  1 avokádo
  •  100 – 150 g kuřecích prsíček
  •  2 PL hladké mouky
  •  1 PL koření směsi koření na kuře bez glutamátu
  •  pár malých žampiónů
  •  hrst rukoly
  •  hrst vařeného zrní, já jsem použila ječné kroupy, měla jsem ještě zbytek v lednici. Ale může být cokoli, bulgur, kuskus, rýže.
  •  1 chilli papričku
  •  1 stroužek česneku
  •  hrst koriandrové natě nebo petrželky
  •  2 PL slunečnicových nebo dýňových semínek
  •  1 PL šťávy z limety nebo citrónu
  •  dobrý olivový olej
  •  sůl, pepř

Prsíčka nakrájejte na proužky, obalte je ve směsi mouky a koření a opečte na minimálním množství oleje. Můžete je udělat úplně přírodní, jen lehce osolená a opepřená nebo jen s kořením, bez mouky. To záleží na vás. Nechejte je odpočívat, než připravíte ostatní ingredience a pak je nakrájejte na kousky (jednotlivá sousta).

Pak pánvičku vytřete ubrouskem a lehce na 1 ČL olivového oleje osmahněte nakrájený česnek a papričku a hned přihoďte zrní a jen krátce opečte, bude to trvat maximálně 5 minut. Žampióny nakrájejte na šestiny, jen nepatrně osolte, opepřete, lehce poduste a opečte na lžičce olivového oleje. Nemusí být úplně do měkka.

V misce smíchejte limetovou nebo citrónovou šťávu a asi 2 PL olivového oleje, sůl, pepř a přidejte půlku nadrobno nakrájeného koriandru nebo petrželky. Umíchejte dresink.

Avokádo oloupejte a nakrájejte na kousky, rukoly omyjte. Na talíř dejte rukolu, zrní, avokádo, kuře a houby. Dresinkem pokapejte primárně avokádo a pak i okolí. Posypejte zbytkem natě a semínky.

Samozřejmě si jídlo můžete připravit i bez masa a opéct si třeba na kostičky nakrájené tofu nebo tempeh.

Také se Vám může líbit

Zanechte komentář